onsdag den 2. april 2008

Udgiv dine film på YouTube

Ditte Koefoed, der er producer på magasinet ComOn, forklarede på konferencen 'webtv2008', at man på magasinet har valgt at udgive flere af sine film på YouTube.

Det er primært gjort for at øge hit-raten på tv-indslagene fra de cirka 10.000 visninger hvert indslag har idag. ComON har ellers, ifølge Ditte Koefoed, øget sin hit-rate med 300% i det forgangne år.

Det at smide links til filmene med ud i nyhedsbreve har også vist sig at være en forrygende ide.

Ditte Koefoed ser nogle helt bestemte positive features ved webtv:

  • Varighed af tv-indslag på nettet er ligegyldig - man er ikke bundet af et tv-slot på 28:30, som man bare SKAL fylde ud. Er historien tre minutter idag og ti minutter i morgen, spiller ingen rolle.
  • Mulighed for at lave til helt snævre målgrupper - man kan tillade sig at lave et helt særligt indslag om en helt særlig feature på en helt bestemt mobiltelefon
  • Man behøver ikke at lave hardcore nyhedsindslag - meget materiale ender som evergreen content, som brugerne finder frem igen og igen.
  • YouTube skaber også en ekstra feature af sjov og underholding
  • ComOn kan give mere næring til dine hjerneceller med webtv - webtv kan gøre tunge beskrivelser lette ved hjælp af step-by-step demo'er

I tråd med at benytte YouTube - og dermed give indholdet væk gratis - tror man på ComOn ikke længere på brugerbetaling. Ifølge Ditte Koefoed gider ingen betale for niche-tv, så en god annoceringsstrategi er ved at være på plads, så ComOn i år ikke kommer til at give underskud.

Ingen kommentarer: