Talere på Webtv2008 videoeksplosionen på nettet
Heldagskonference om online video og webtv i Danmark
Tid: Onsdag 2 april 2008 kl. 9-17
Sted: Syddansk Universitet, Konferencecenter, Campusvej 55, 5230 Odense M.
Arrangør: Update, Center for Journalistisk Kompetenceudvikling
Tilmelding: Tilmeld Webtv2008
Talere
Heldagskonference om online video og webtv i Danmark
Tid: Onsdag 2 april 2008 kl. 9-17
Sted: Syddansk Universitet, Konferencecenter, Campusvej 55, 5230 Odense M.
Arrangør: Update, Center for Journalistisk Kompetenceudvikling
Tilmelding: Tilmeld Webtv2008
Talere
Anders Kappel, projektchef, DR Update: Nyheder og fjernsyn når det passer dig!
Arve Bremseth, udviklingsleder, Adresseavisen (Norge): Videomobiltelefoner til alle avisens journalister.
http://adressa.no/ - http://adressa.no/tv/
Brian Karmark, fotochef, Fyens Stifstidende: Fra stillfoto til video i lokal nyhedsreportage.
http://www.fyens.dk/ - http://www.fyens.dk/webtv/1
Claus Horsted, politisk sekretær, Venstre: 700.000 videovisninger hver dag under valgkamp.
Brian Karmark, fotochef, Fyens Stifstidende: Fra stillfoto til video i lokal nyhedsreportage.
http://www.fyens.dk/ - http://www.fyens.dk/webtv/1
Claus Horsted, politisk sekretær, Venstre: 700.000 videovisninger hver dag under valgkamp.
Claus Horsted, politisk sekretær i Venstres Landsorganisation. Arbejder med Venstres kampagnevirksomhed, og havde under folketingsvalget 2007 ansvaret for Venstres online kampagne, VenstreTV. Er tidligere bl.a. Landsformand for Venstres Ungdom (VU).
Ditte Koefoed, producer, Mediaprovider: Webtv for nørder.
Ditte Koefoed, producer, Mediaprovider: Webtv for nørder.
http://www.comon.dk/ - http://media.ncom.dk/index.php/video/
Ditte arbejder som koncept-udvikler og producer af webtv for Mediaproviders websites, herunder webavisen ComOn, It og teknologi. Ditte har en baggrund som journalist og TV-producer hos blandt andre Nordisk Film, MTV og TV-Danmark.
Erling Tind Larsen, redaktør og nyhedschef, Ekstra Bladet Net: Størst inden for dansk webtv - på Ekstra Bladets særlige måde.
Ditte arbejder som koncept-udvikler og producer af webtv for Mediaproviders websites, herunder webavisen ComOn, It og teknologi. Ditte har en baggrund som journalist og TV-producer hos blandt andre Nordisk Film, MTV og TV-Danmark.
Erling Tind Larsen, redaktør og nyhedschef, Ekstra Bladet Net: Størst inden for dansk webtv - på Ekstra Bladets særlige måde.
Erling er overordnet ansvarlig for indholdet på Ekstra Bladets digitale platforme, herunder ekstrabladet.tv – Danmarks største web-tv-station. Erling var som redaktør med til at forfatte tv-stationens koncept.
-
Jacob Andersen, tv-redaktør, Jyllands-Posten: Webtv gør internettet til meget mere end et telegrammedie.
Redaktør og leder af Jyllands-Postens TV-afdeling. Arbejdet består i udvikling og ledelse af et helt nyt journalistisk område i Jyllands-Posten-regi. Dertil studievært og producerende tv-journalist. Tidligere chefredaktør på nComs erhvervs-webtv-station Stox. Modtog Journalisthøjskolens Webpris 2002 for multimediaproduktion.
Jens Nicolaisen, direktør, Jyllands-Posten Digitale Medier: JP TV som en integreret del af JP Mediers netstrategi.
Direktør, JP Medier (JP TV, jp.dk, epn.dk, fpn.dk og øvrige JP elektroniske medier). Jens er tidligere chef for Børsen Online og chef for Greens Analyseinstitut.
http://www.jp.dk/ - http://jp.dk/webtv/
John Rahbek, webtvchef, Politiken TV: Politik og kultur i lange video-formater.
John Rahbek, webtvchef, Politiken TV: Politik og kultur i lange video-formater.
Videojournalist/tv-redaktør på Politiken.tv Tidligere praktikant og freelancejournalist på DR Sporten. Uddannet fra SDU januar 2007.
-
Jørgen Andresen, redaktør for Børsen Digitale Medier: Succes med CEO-interviews og portrætter.
Jørgen har det overordnede redaktionelle ansvar for borsen.dk og Børsen TV samt samarbejdet med TV2 Finans, hvortil Børsen leverer halvdelen af arbejdskraften. Jørgen har arbejdet på borsen.dk siden 1999, og dermed fulgt nyhedsudviklingen på online på første hånd gennem 9 år. Jørgen arbejdede tidligere som journalist på på Børsen fra 1995 til 1999.
Kasper Tøstesen, executive producer, MSN Danmark: Internettets on-demand-kultur vil diktere video- og tv-forbruget i fremtiden.
http://dk.msn.com/ - http://video.msn.com/video.aspx?mkt=da-dk
Kasper Tøstesen arbejder som Executive Producer for MSN Danmark med ansvaret for den strategiske og indholdsmæssige udvikling af internetportalen MSN.dk. Han har arbejdet for MSN de seneste 4 år, hvor han også har haft ansvaret for andre produkter, såsom Hotmail og Messenger. Før han kom til MSN, har han bl.a. været bureauchef hos webbureauet O2 Danmark og online manager i Microsofts marketingafdeling.
Kasper Tøstesen arbejder som Executive Producer for MSN Danmark med ansvaret for den strategiske og indholdsmæssige udvikling af internetportalen MSN.dk. Han har arbejdet for MSN de seneste 4 år, hvor han også har haft ansvaret for andre produkter, såsom Hotmail og Messenger. Før han kom til MSN, har han bl.a. været bureauchef hos webbureauet O2 Danmark og online manager i Microsofts marketingafdeling.
Mads Kristensen, digital problemknuser, Vad NU! Ordstyrer på Webtv2008.
http://www.vadnu.com/
Mads er selvstændig konsulent med speciale i innovative og effektive løsninger på digitale udfordringer for nordiske medievirksomheder. Mads er oprindeligt uddannet journalist med speciale i online medier, men har de seneste syv år arbejdet med forretningsudvikling for bl.a. MSN og TV2 Danmark.
-
Morten Jakobsen, journalist, Kræftens Bekæmpelse
Morten Jakobsen har arbejdet i kommunikationsafdelingen for Kræftens Bekæmpelse siden midten af 2006.Han har tidligere arbejdet ved DR i 17 år - de sidste 12 på TV-avisen. Han er dog helt ny med et videokamera. Uddannet journalist.
Per Fanefjord Laursen, medieanalytiker, MediaWatch: Ordstyrer på Webtv2008.
http://www.mediawatch.dk/
Da Per Fanefjord Laursen var i 20’erne, tilbragte han fire år i Los Angeles. Det førte blandt andet til en Bachelor of Arts; hovedfag i tv-produktion, bifag Broadcast Journalism.Efter alskillige år med public relations og kommunikation for tv- og radioselskaber, herunder ni år for MTG, er broadcast-medierne blevet specialområdet, men andre tv-platforme trænger sig på. Siden 2005 har han været medieanalytiker og indholdsproducent for MediaWatch.
Peter Møller, redaktør, 1234.dk, TV2 Danmark: Brugernes egne videoproduktioner vil fylde mere i fremtidens mediebillede.
Per Fanefjord Laursen, medieanalytiker, MediaWatch: Ordstyrer på Webtv2008.
http://www.mediawatch.dk/
Da Per Fanefjord Laursen var i 20’erne, tilbragte han fire år i Los Angeles. Det førte blandt andet til en Bachelor of Arts; hovedfag i tv-produktion, bifag Broadcast Journalism.Efter alskillige år med public relations og kommunikation for tv- og radioselskaber, herunder ni år for MTG, er broadcast-medierne blevet specialområdet, men andre tv-platforme trænger sig på. Siden 2005 har han været medieanalytiker og indholdsproducent for MediaWatch.
Peter Møller, redaktør, 1234.dk, TV2 Danmark: Brugernes egne videoproduktioner vil fylde mere i fremtidens mediebillede.
http://www.tv2.dk/ - http://www.1234.dk/
Rune Michelsen, journalist, lektor, Syddansk Universitet: Derfor er tv på web og webtv ikke det samme.
http://www.sdu.dk/
Søren Svendsen, direktør, Ekstra Bladet Net: Webtv-reklamer er lige om hjørnet.
http://www.ekstrabladet.dk/ - http://www.ekstrabladet.tv/
Rune Michelsen, journalist, lektor, Syddansk Universitet: Derfor er tv på web og webtv ikke det samme.
http://www.sdu.dk/
Søren Svendsen, direktør, Ekstra Bladet Net: Webtv-reklamer er lige om hjørnet.
http://www.ekstrabladet.dk/ - http://www.ekstrabladet.tv/
Direktør for Ekstra Bladet net, dvs. ansvarlig for alle Ekstra Bladets digitale aktiviteter.
Har tidligere været redaktør for ekstrabladet.dk i fem år. Cand.merc. fra CBS (tidligere Handelshøjskolen i København).
Har tidligere været redaktør for ekstrabladet.dk i fem år. Cand.merc. fra CBS (tidligere Handelshøjskolen i København).
-
Thomas Egede Kragh, internetchef, Nykredit: Online video afgørende for Netchamp-pris 2008.
Nykredit anvender video til e-learning, produktpræsentationer og som den måske eneste finansielle koncern afholdes der videomøder med kunderne. Video er et meget vigtigt redskab i vores kunderådgivning og salg. Thomas vil fortælle om de cases som Nykredit udvikler inden for online video. Thomas har arbejdet med video i tidligere jobs hos Accenture, Post Danmark, Undervisningsministeriet (CTU) og URBAN.
Thomas Stokholm, partner og direktør, Bastard Film: Webtv kan blive den største markedsplads for visuelle fortællere.
http://bastardfilm.dk/
Ingen kommentarer:
Send en kommentar